F1 Final de Sezon Epic


UN FINAL DE SEZON EPIC pentru echipa susținută de Mobil 1™

21 noiembrie, Abu Dhabi:

Max Verstappen a obținut a 15-a victorie excepțională a sezonului, cu o cursă dominantă la Marele Premiu Abu Dhabi, cu care a stabilit un nou record pentru cele mai multe victorii într-un singur sezon.

"Sublim. Este o modalitate perfectă de a rezuma acest sezon”, a declarat Gianpiero Lambiase, inginerul de curse al lui Max.

Despre a 15-a victorie a anului Max Verstappen a afirmat: „A fost incredibil să câștig din nou aici, iar să obțin 15 victorii în total în acest sezon este incredibil.” A fost o cursă bună, intrarea la boxe doar o singură dată a fost o strategie bună pentru mine și azi totul a fost despre gestionarea anvelopelor. Ca echipă, am făcut tot ce am putut pentru a-l aduce pe Checo înaintea lui Charles, aveam strategii diferite, dar nu a funcționat astăzi. În general, am realizat multe în acest an ca și ECHIPĂ și putem fi cu toții mândri de asta, este o motivație puternică pentru anul viitor. Am avut un sezon incredibil și vreau să le mulțumesc tuturor din Echipa aflată aici, în Abu Dhabi și celor de la fabrică, acest sport necesită dăruire și este clar că toți de la Oracle Red Bull Racing dăruiesc tot profesionalismul lor acestui sport. Aștept cu nerăbdare pauza ce urmează și sper ca toată lumea să aibă o iarnă frumoasă și să petreacă acest timp cu familia și prietenii.”


Cu Max controlând complet cursa de la stingerea luminilor până la steagul în carouri , emoția majoră a cursei a fost asigurată de Checo. Blocat cu Charles Leclerc la 290 de puncte, pilotul Red Bull trebuia să termine în fața rivalului său de la Ferrari pentru a câștiga locul secund în clasament și, după calificarea în primul rând, părea că deține avantajul.

Dar, în timp ce Max era dominant, Checo a fost dezamăgit, fiindcă a pierdut șansa pentru locul doi în Campionatul Șoferilor cu doar 1,3 secunde. Vorbind despre locul său pe podium, pilotul Sergio Perez a declarat:

„Sunt mulțumit pentru că am dat totul azi, dar într-un final nu a fost suficient , așa funcționează sportul, uneori câștigi alteori pierzi. Doare să pierzi locul doi în campionat cu o secundă, sunt lucruri pe care le-am fi putut face mai bine, dar la sfârșitul zilei, ceea ce contează în acest sport este să nu renunți niciodată și asta am făcut în acest sezon, atât pe pistă cât și în afara ei, deci pot pleca acasă fericit. Ceea ce a însemnat cu adevărat cel mai mult în acest sezon este că am dat totul, întotdeauna și am încheiat cursa finală făcând la fel. Echipa a avut un an extraordinar, așa că este frumos să încheiem sezonul cu bine, ne vom regrupa și ne vom focusa pe următorul an puternic în 2023.”


Echipa Oracle Red Bull s-a descurcat bine, polesitter-ul Max luând conducerea înaintea lui Checo, iar în primul stint au început încet să se îndepărteze de ceilalți. Până în turul 10, Max era cu 2,6 secunde înaintea coechipierului său, iar Checo avea o diferență de aproape trei secunde față de Leclerc.

Checo a fost primul care s-a oprit și s-a îndreptat către pit-lane în turul 16. A trecut la anvelope dure în 2,4 secunde și, după ce a depășit un Alpine și un Aston Martin, a urcat pe locul cinci după care a urcat și mai sus pe P3, când Carlos Sainz și Lewis Hamilton au ajuns la boxe.

În turul 21 Max a făcut singura oprire la boxe, pentru a schimba pe cauciucuri dure, iar Leclerc a ajuns în frunte pentru un singur tur. Pilotul Ferrari a făcut apoi prima oprire la boxe, iar Bulls au revenit pe primele poziții.

Pe măsură ce a evoluat al doilea stint, Leclerc a început treptat să se apropie de Checo , iar în turul 30, pilotul Ferrari a fost cu doar 2,2 secunde în urmă. Diferența s-a redus la 1,5 secunde în următoarele trei tururi, iar echipa a ales să-l cheme pe Checo la boxă în turul 34. El a revenit pe locul șase, dar pe măsură ce rivalii intrau la boxe, el a urcat pe locul patru în spatele lui Hamilton și era cu 18 secunde în spatele lui Leclerc.

Mexicanul trebuia să-l depășească rapid pe pilotul Mercedes, dar prima sa încercare s-a soldat cu un blocaj, dar după ce a pierdut timp a fost nevoit să mai încerce o dată. De data aceasta, a trecut de Hamilton în virajul 9, dar era încă cu 10 secunde în spatele lui Leclerc, cu 10 ture până la final.



În față, Max avea control complet și a transmis prin lui GP să transmită mesajul către Checo că ar putea „accelera până la capăt, anvelopele vor rezista”.

Cu cinci ture rămase din sezon, Checo a redus diferența la puțin peste patru secunde și înainte de turul final a redus la două secunde de Ferrari. Dar anvelopele pilotului Ferrari rezistau și, deși Checo a forțat până la steag, nu i-au mai rămas timp și ture pentru a ataca, iar locul doi în campionat a fost pierdut.

În față, într-un nor de artificii și fum, Max a câștigat a 15-a victorie record a sezonului, cu aproape nouă secunde în fața lui Leclerc. Pilotul Ferrari, cu doar 1,3 secunde în fața lui Checo, a ocupat locul doi în clasament, cu trei puncte în fața pilotului Red Bull, care a obținut al 11-lea podium al sezonului.


Comentând performanța echipei, în acest sezon, directorul echipei Christian Horner a declarat:

„Ce sezon și ce mod de a-l încheia. Este pur și simplu incredibil. Câștigând 17 curse ca Echipă. Cinci finalizări 1-2 și a fi atât de aproape de locurile 1-2 în Campionatul Piloților aduc la final ceea ce a fost cu adevărat un an remarcabil. Depășește orice am realizat vreodată. Șoferii au fost excepționali. A 15-a victorie record în acest sezon pentru Max. A treia victorie consecutivă la Abu Dhabi. Exemplar.

Checo a dat tot ce avea, fiind atât de aproape de a-l prinde și de a-l lua pe Charles până la sfârșitul cursei, dar, din păcate, nu a fost să fie. Locul trei în campionat este totuși fantastic și pune capăt celui mai bun sezon al său din F1. Când reflectăm asupra acestui sezon, vedem că au fost niște momente culminante epice, iar la fel și momente de cumpănă, dar privim sezonul 2022 ca unul fără egal, unul în care l-am pierdut pe fondatorul nostru Dietrich Mateschitz. F1 a fost pasiunea lui, dragostea lui. Îi dedicăm tot ce am realizat în acest sezon și cele două Campionate Mondiale. Danke Didi.

  Fiecare sezon în F1 este obositor, dar toți au depus cu adevărat un efort enorm în acest sezon. De la campusul din Milton Keynes, până la toți cei aflați pe pistă, a fost un efort de echipă imens. De asemenea, aș dori să mulțumesc partenerilor noștri, fără sprijinul lor, nimic din toate acestea nu ar fi posibil.”


Podiumul dublu înseamnă că echipa încheie sezonul cu un record de 759 de puncte, cu 20 de puncte mai mult decât referința precedentă. Echipa încheie, de asemenea, anul 2022 cu cel mai mare total de victorii de până acum, de 17 victorii din 22 de curse, 28 de podiumuri, opt pole positions și două victorii în Sprint.

2022, mulțumim pentru un sezon cu adevărat incredibil.

Despre Mobil 1™ în Motorsport

Cursele motorsport oferă brandului Mobil terenul de testare suprem pentru a îmbunătăți tehnologia din gama noastră de uleiuri și lubrifianți. În fiecare sezon de curse, produsele noastre avansate intră în funcțiune în mașinile de curse pentru a ajuta la îmbunătățirea performanței și eficienței acestora. Uleiurile de motor Mobil 1™ servesc drept lubrifiantul ales pentru multe dintre echipele de curse de top din lume care concurează în cele mai solicitante și populare categorii de motorsport. Cunoștințele pe care le dobândim prin aceste parteneriate sunt parte integrată a modului în care oamenii de știință și inginerii Mobil dezvoltă tehnologii și depășesc în mod constant limitele. Pentru mai multe informații, vizitați: www.mobil1racing.com

Despre Mobil 1™

Cel mai important brand de ulei sintetic de motor din lume, Mobil 1™ dispune de tehnologie anti-uzură care oferă performanțe dincolo de uleiurile noastre convenționale de motor. Această tehnologie permite brandului Mobil 1™ să îndeplinească sau să depășească cele mai severe standarde ale constructorilor de mașini și să ofere o protecție excepțională împotriva uzurii motorului, în condiții normale sau chiar în unele dintre cele mai extreme. Mobil 1™ curge rapid la temperaturi extreme pentru a proteja piesele critice ale motorului și este conceput pentru a maximiza performanța și pentru a ajuta la prelungirea duratei de viață a motorului.