Modificări F1 în 2017 - costuri mai mici, sunete mai puternice

Modificări F1 în 2017 - costuri mai mici, sunete mai puternice

Noul sezon Formula 1 este cel mai așteptat moment al anului pentru mulți dintre pasionații sporturilor cu motor. În 2017, cu siguranță că vă așteptați la noi modificări în ceea ce privește design-ul mașinilor de curse, motoare, anvelope și multe altele. Ce ați spune, însă, dacă ați putea arunca o privire chiar în interiorul unei fabricii de F1?

Red Bull a făcut acest lucru pentru a vă oferi o perspectivă cât mai apropiată de realitate în acest an. Astfel, aveți acces la cele mai importante detalii despre noul RB13, mașina Red Bull a anului 2017 pentru Formula 1.

Așa cum susține tehnicianul șef, Pat Symonds, automobilul arată ca o adevărată mașină de curse, având anvelope de dimensiuni mari în partea din spate și un aspect modern.

O privire în fabrica Red Bull Racing

Procesul de creare și producție a unui automobil pentru F1 este complex și foarte interesant. Video-ul de prezentare al fabricii face, totuși, ca întregul proces să pară simplu și foarte interesant, expunând metodele moderne folosite, de la crearea celor mai simple elemente de design inițial, până la faza finală de producție.

Scopul celor de la Red Bull pentru anul 2017 a fost de a crea un model de automobil mai agresiv, care să includă elemente ale noii generații.

Schimbări în Formula 1 în 2017

În 2017, nu doar regulamentul și formatul calificărilor se vor schimba, ci și unele detalii tehnice pe care mașinile participante le vor avea.

Ca în fiecare an, automobilele participante la cursele Formula 1 vor suferi modificări pentru a oferi șoferilor o experiență de condus mai extremă, mai eficientă, dar și mai sigură în același timp.

Iată câteva dintre modificările propuse pentru anul 2017 pentru caroseriile mașinilor de Formula 1:

  • Anvelope față de 305 mm și spate de 405 mm față de 245 mm și 305 mm în anul 2016
  • Suspensii cu profilul de incidență +/- 5 grade sau +/- 10 grade
  • Aripa față de 1800 mm și placa de capăt simplificată
  • Podeau cu lățime de maximum 1600 mm și minimum 1400 mm
  • Caroseria cu o lățime de maxim 1600 mm, spre deosebire de maximum 1400 mm în 2016
  • Zone de excludere reduse pentru a permite construcția bordurilor de dimensiuni mai mari
  • Greutatea de maximum 722 kg, plus anvelopele de aproximativ 5 kg, spre deosebire de greutatea maximă permisă în 2016 de 702 kg

În ceea ce privește viteza mașinilor de Formula 1, FIA (Federation Internationale de l’Automobile) susține că aceasta ar putea urca cu peste 3 secunde datorită evoluției regulilor de aerodinamică și a anvelopelor mai late, aspect care va face ca mașinile anului 2017 să fie mai dificil de condus decât cele din anii trecuți, datorită expunerii piloților la forțe G mai mari.

Datorită acestor modificări tehnice, experții din domeniu consideră că depășirile vor putea fi realizate mai sigur, iar piloții vor putea adopta noi tehnici de depășire. De asemenea, aceștia preconizează o creștere a depășirilor cu 5%.

Motoarele acestor automobile extreme reprezintă centrul atenției în fiecare an. Însă în 2017 se prevede o scădere a costurilor cu până la 1 milion de euro în comparație cu anul trecut. În ciuda așteptărilor fanilor ca motoarele să devină mai puțin zgomotoase, circulă zvonuri cum că motoarele din acest an vor produce sunete și mai puternice.

Cursele Formula 1 sunt faimoase nu numai pentru mașinile extrem de puternice și adrenalina pe care acestea o aduc, dar și pentru entuziasmul piloților lor. În 2017, ne așteaptă și mai multe surprize în ceea ce privește mult-așteptatul eveniment. Vedeți detalii despre programul curselor de Formula 1 din acest an.