4 mituri spulberate despre condusul economic

4 mituri spulberate despre condusul economic

În timp ce costul carburantului continuă să crească, șoferii caută diferite modalități de a conduce cât mai economic. Descoperă mai jos cele mai frecvente mituri despre condusul economic și află motivele pentru care acestea nu sunt adevărate.

1. Folosirea azotului în loc de aer normal pentru umflarea anvelopelor

Din punct de vedere chimic, întradevăr azotul reacționează mai puțin la schimbările de temperatură sau la șocuri deoarece, spre deosebire de aer, acesta este mai pur la nivel compozițional. Cu toate acestea, folosirea azotului în cazul anvelopelor nu aduce niciun avantaj major în ceea ce privește economia de combustibil. Din contră, umflarea cauciucurilor cu azot implică un preț mai ridicat decât umflarea normală, preț care nu este justificat de o posibilă economie de combustibil.

2. Umflarea cauciucurilor peste valoarea presiunii recomandate

Acest mit privind condusul economic este bazat pe faptul că o presiune în anvelope mai redusă decât valoarea nominală va duce la un consum crescut de carburant. Cu toate acestea, o presiune mai mare nu duce neapărat la scăderea accentuată a consumului. În general, dacă se creşte presiunea cu 1 bar peste valoarea normală, consumul de combustibil scade cu doar aproximativ 0,5%. Totuși, dezavantajul acestei practici este vizibil din perspectiva siguranței la volan: în cazul umflării peste limita admisă, cauciucul devine mai rigid iar aderența se diminuează.

Așadar, nu este recomandat să umfli anvelopele peste valoarea admisă, deoarece economia obținută este insignifiantă în comparație cu siguranța la rulare.

3. Când cobori o pantă, scoate mașina din viteză pentru a nu consuma combustibil

Din punct de vedere tehnic, acest lucru este imposibil, deoarece chiar și în punctul mort, motorul arde combustibil pentru a putea funcționa. Mai mult, în cazul în care mașina rulează fără a fi angajată în nicio treaptă de viteză, te bazezi mai mult pe frâne, iar gradul de pericol crește. Paradoxal, o ușoară economie de combustibil se poate obține dacă aplici frâna de motor la coborâri și încetiniri deoarece motorul nu consumă carburant în astfel de momente. De asemenea, frâna de motor ajută foarte mult pentru a coborî în siguranță o pantă deoarece sistemul de frânare nu este solicitat la maximum și plăcuțele tale de frână vor putea fi utilizate timp îndelungat.

4. Alimentarea ar trebui să se facă la temperaturi scăzute, de preferat dimineața

Acest mit s-a născut pe baza unei legi din fizică ce spune că fluidele sunt mai dense la temperatură scăzută. În acest sens, se presupune că dacă alimentezi când temperatura e mai scăzută, un litru de combustibil va conține mai mult lichid decât atunci când e cald. Ideea este cât se poate de falsă deoarece carburantul este ținut în rezervoare îngropate în pământ, unde temperatura este relativ constantă. Singurul lucru cert este că în condiții de căldură excesivă, când alimentezi este posibil să pierzi o cantitate insignifiantă din cauza procesului de vaporizare.

Ceea ce ar trebui să te preocupe atunci când alimentezi este să faci acest lucru în condiții de siguranță maximă. Siguranța ar trebui să fie pe primul plan de fiecare dată când îți întreții mașina, fie că alimentezi sau schimbi uleiul de motor.

Toți șoferii sunt preocupați de un consum redus de combustibil, însă miturile de mai sus nu influențează în vreun fel acest aspect, astfel că, mai degrabă, condusul economic se poate realiza prin întreținerea corespunzătoare a autoturismului și nu prin trucuri bazate pe anumite preconcepții.