4 mituri spulberate despre întreținerea mașinii

4 mituri spulberate despre întreținerea mașinii

Întreținerea mașinii trebuie să fie un aspect prioritar pentru orice șofer care dorește să se bucure mai mult timp de comfortul adus de investiția într-o mașină nouă. Nimeni nu își dorește ca mașina să fie indisponibilă până mecanicul va remedia eventualele defecțiuni. Tocmai de aceea, există o serie de tehnici care să te ajute să întreții mașina pentru ca aceasta să funcționeze corespunzător mai mult timp. Află mai jos care sunt cele mai frecvente 4 mituri privind întreținerea mașinii pe care probabil le-ai auzit în discuțiile cu alți șoferi:

1. Folosirea benzinei cu o cifră octanică ridicată

Unul dintre cele mai comune mituri spune că folosirea unei benzine cu o cifră octanică mare, mai scumpă, oferă mai multă putere motoarelor. În realitate, singurele maşini care au nevoie de benzină cu o cifră octanică mai ridicată sunt cele folosite în competițiile sportive deoarece acestea rulează în condiții extreme.

Cifra octanică indică, de fapt, rezistenţa benzinei la detonare (aprinderea prematură). Folosirea benzinei cu o cifră octanică mare (peste 90) este utilă doar dacă producătorul maşinii o recomandă. Dacă acest lucru nu este specificat în cartea tehnică, costurile mai ridicate ale alegerii acestui tip de benzină nu se justifică în cazul întreținerii mașinii.

2. Încălzirea motorului înainte de a porni de pe loc

Mulți șoferi aleg să ”încălzească” motorul înainte de a porni la drum, mai ales în zilele friguroase. Este adevărat că motorul funcționează cel mai bine la o temperatură mai ridicată, însă performanța acestuia poate fi atinsă mai simplu prin accelerarea ușoară imediat ce mașina a fost pornită.

Turarea ușoară a motorului este mai eficientă pentru a încălzi motorul decât lăsarea acestuia în punctul mort deoarece consumă mai puțin combustibil și se face mai rapid. Totuși, atenție mare la această manevră deoarece accelerarea puternică imediat ce pleci de pe loc te poate face să pierzi ușor controlul volanului.

3. Completarea combustibilului cu aditivi

Este adevărat că orice tip de combustibil poate conține anumite impurități ce pot duce, în timp, la uzarea motoarelor, însă folosirea unor aditivi suplimentari nu este decât un cost în plus nejustificat. În prezent, orice combustibil are deja în componență aditivi speciali care îmbunătățesc calitatea acestuia. Astfel că, în primul rând, trebuie să te asiguri că folosești un combustibil de calitate și nu ce aditivi să adaugi în acesta.

4. Uleiul de motor trebuie schimbat cât mai des

Uleiurile de motor din ziua de azi sunt tot mai eficiente, iar tendința producătorilor este de a crea produse tot mai performante care să poată asigura funcționarea corespunzătoare a motorului pentru o durată cât mai mare.

Cei mai mulți producători de echipamente recomandă ca schimbul de ulei să se facă după 10.000 -15.000 km parcurși, însă acest lucru nu este singurul indicator care trebuie luat în seamă. Calitatea lubrifiantului, condițiile de trafic și nivelul uleiului sunt la fel de importante atunci când decizi că este timpul pentru un schimb sau o completare de ulei.

Acum că ai aflat de ce miturile de mai sus nu te ajută în întreținerea mașinii, cea mai bună soluție pe care o poți aplica pentru a avea o mașină fiabilă mai mult timp este să respecți indicațiile producătorilor de echipamente autorizați, informații pe care le găsești în cartea tehnică a mașinii.