5 lucruri de care să țineți cont când programați o vizită la service-ul auto

5 lucruri de care să țineți cont când programați o vizită la service-ul auto

Se spune că primăvara este anotimpul în care se fac cele mai multe revizii, asta și datorită necesității de a trece de la anvelopele de iarna la cele de vară. Cei mai mulți șoferi aleg să programeze o vizită la service-urile auto particulare, altele decât cele de la reprezentanță din rațiuni financiare.

Având în vedere că service-urile de la reprezentanță au un set de reguli stricte și o ierarhie a muncii bine definită, costurile pot fi întradevăr mai ridicate. Însă alegerea service-ului auto nu trebuie făcută exclusiv dupa criteriul costului, ci după calitatea serviciilor oferite.

Vedeți mai jos 5 lucruri pe care vi le recomandă Star Lubricants și de care să țineți cont atunci când programați următoarea dumneavoastră vizită la un service auto.

1. Verificați ca service-ul să fie autorizat de Registrul Auto Român și să funcționeze legal – astfel vă veți asigura că respectă standardele impuse de lege și orice eventuală problemă ulterioară sau nemulțumire va putea fi rezolvată mai ușor.

2. Informați-vă dinainte asupra tarifelor – înainte să lăsați mașina în service cereți mecanicului un deviz estimativ al intervenției. Această solicitare nu implică niciun angajament pentru dumneavoastră sau pentru mecanic, însă vă va ajuta să estimați mai ușor costurile vizitei la service.

În general, devizul trebuie să conțină descrierea exactă a lucrărilor ce urmează a fi făcute, lista pieselor de schimb necesare, costul manoperei și termenul estimativ al reparației. Odată agreat acest deviz și semnat de cele 2 părți, el poate fi transformat într-un contract de prestări servicii.

3. Cereți două expertize – dacă nu sunteți siguri de ”diagnosticul” pus de un mecanic pentru mașina dumneavoastră, cel mai bine este să cereți o a doua părere. Este posibil ca din diverse cauze să vi se recomande intervenții care nu sunt necesare, așa că o a doua părere nu strică niciodată. În plus, puteți compara și ofertele de preț care vă sunt oferite pentru a o alege pe cea mai avantajoasă pentru dumneavoastră.

4. Verificați de 2 ori – înainte să faceți o programare la un service auto la care nu ați mai apelat în trecut, întrebați persoanele apropiate dacă au auzit despre respectivul service auto. Cel mai probabil veți găsi cel puțin o persoană care să vă recomande un service auto bun unde mașina dumneavoastră va fi tratată cu atenția cuvenită.

De asemenea, internetul poate fi o bună sursă de informare: puteți găsi pe forumuri păreri de la foști clienți, iar dacă acestea nu vă inspiră încredere, cel mai bine este să vă reorientați spre alt service.

5. Asigurați-vă că folosesc produse de calitate – înainte de a lăsa mașina în service, întrebați mecanicul ce piese va folosi. Consumabile precum filtre de ulei, ulei de mașină, anvelope, rulmenți etc. trebuie să fie de cea mai bună calitate pentru a vă asigura că următoarea vizită în service să nu aibă loc prea repede. De asemenea, asigurați-vă că primiți garanție pentru piesele de schimb folosite la realizarea reparațiilor.

Orice vizită la service este un lucru mai puțin plăcut pe care suntem nevoiți să îl facem pentru mașina noastră, însă întreținerea mașinii trebuie să fie o prioritate. Desigur că cel mai bine este să alegeți un service de la reprezentanță, însă dacă țineți cont de elementele de mai sus, nu veți avea surprize neplăcute când programați următoarea dumneavoastră vizită la service.

De asemenea, vă recomandăm să faceți revizii periodice în funcție de recomandările producătorilor auto și de numărul de km parcurși. Astfel veți reuși să descoperiți eventuale probleme minore înainte de a escalada.

Mai mult, pentru a ajuta mecanicii auto atunci când programați o vizită la service, vedeți aici o listă cu cele mai frecvente 7 sunete care indică o posibilă defecțiune la motor. Veți putea descrie mai ușor eventuala problemă, iar mecanicul o va remedia mai ușor.